HANDELSBETINGELSER

Her kan du læse om betaling, levering, returnering, reklamationsret og håndtering af GDPR.

 

Betaling

Vi tager imod VISA/Dankort, VISA, Mastercard, VISA Electron, Mastercard Debit, American Express og JCB

Umiddelbart efter dit køb reserverer vi beløbet på det benyttede kort. Vi trækker først pengene i det øjeblik, varerne er afsendt og derved forlader vores lager.

 

Levering 

Bestiller du inden kl. 12 mandag til fredag, afsender vi samme dag. Vores leveringstid vil derefter være 1-3 hverdage.

Vi sender vores ordrer som pakker med Post Nord (enten med eller uden omdeling – det vælger du under checkout).

Nærmeste posthus: Din pakke vil blive leveret til det posthus, der er nærmest dig. Det koster 39 kroner. Du vil modtage en SMS samt mail med dit Track & Trace-nummer og afhentningsproceduren for din ordre.

Levering til din hoveddør (med omdeling): Din pakke vil blive leveret direkte til din hoveddør. Det koster dig 54 kroner. Du vil modtage en SMS samt mail omkring de nærmere omstændigheder. Hvis du skulle være interesseret i, at Post Nord stiller pakken et aftalt sted, så skal det skrives i yderligere bemærkningsfeltet under checkout-proceduren (hvis du ikke har en flex-aftale med Post Nord, så kan vi ikke garantere, at de sætter din pakke/dine pakker det aftalte sted/din selv valgte placering).

Bemærk, at hvis varen ikke afhentes på posthus, opkræves et gebyr på kr. 50 ved almindelige pakker og kr. 160 på pakker over 20 kg.

 

Returnering

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag, du:

 

1. har modtaget din vare

2. får den sidste vare/parti i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse herom.

 

Hvordan gør du, når du vil returnere? 

Når du vil returnere en vare, skal du huske at gøre det senest 14 dage efter, du har modtaget dine varer. Du vedlægger din ordreseddel ved produkterne samt en note, hvor du skriver, hvad du ønsker der skal ske med varen, fx. at du har fortrudt og ønsker penge retur. Herefter sender du varerne til:

Lyshygge.dk – En del af MRKK ApS

Rudolfgårdsvej 19

8260 Viby J

 

Når vi modtager varen, kreditere vi for dine returnerede varer. Du betaler for udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Vi refunderer dog dit første betalte fragt. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet her, betragter vi den som brugt. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at få hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som i en fysisk butik: du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Reklamationsret – Hvis der er noget galt med varen

Når du handler hos os, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det tager vi i en dialog sammen.

 

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvis du har en reklamation, skal du kontakte os på info@lyshygge.dk eller +45 60881057, inden du sender dine varer til os. 

 

Herefter sender du varen til:

Lyshygge.dk – En del af MRKK ApS

Rudolfgårdsvej 19

8260 Viby J

 

Når du returnerer varen, bedes du så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er samt vedlægge din ordreseddel.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan spore din forsendelse.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du eksempelvis reklamerer inden for en måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen være rettidig.

 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

Du kan læse hele vores persondata politik her. Nedenfor er der skrevet lidt om det.

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

 

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mail adresse

 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

 

Personoplysningerne registreres hos MRKK ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke således, at du er informeret om præcis hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

 

Interessenterne er de eneste med adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

 

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

 

Vi transmitterer kundeoplysninger krypteret.

 

Oplysninger afgivet til www.lyshygge.dk sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

 

Som registreret hos Lyshygge.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hertil rettes til os via e-mail: info@lyshygge.dk.

 

Markedsføring:

Når du oplyser din e-mail i forbindelse med et køb hos Lyshygge, kan Lyshygge anvende e-mailadressen til at kontakte dig vedrørende den aktuelle aftale samt til markedsføring af tilsvarende produkter, med mindre du har frabedt dig dette. Endvidere kan Lyshygge generelt benytte e-mailadressen til at markedsføre produkter og tjenesteydelser over for dig i det omfang, du har samtykket til at modtage dette markedsføringsmateriale. Du kan altid fravælge at modtage markedsføringsmateriale ved at benytte linket i det elektronisk markedsføringsmateriale, som du har fået tilsendt.

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Lyshygge (en del af MRKK ApS) på mail info@lyshygge.dk eller tlf. 60 88 10 57. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan også benytte dig af Klageløsningen via www.forbrug.dk, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse (info@lyshygge.dk).

 

Sidst revideret: 11-12-2019