HANDELSBETINGELSER

 

Generelle oplysninger

Lyshygge.dk – En del af MRKK ApS

CVR. nr. 36891963

Storegade 17

8752 Østbirk

info@lyshygge.dk

+45 60 88 10 57

Etableringsår: 2015

 

Betaling/levering

Vi tager imod VISA/Dankort, VISA, Mastercard, VISA Electron, Mastercard Debit, American Express og JCB

Umiddelbart efter dit køb reserverer vi beløbet på det benyttede kort. Vi trækker først pengene i det øjeblik, varerne er afsendt og derved forlader vores lager.

 

Bestiller du inden kl. 12 mandag til fredag, afsender vi næste dag. Vores leveringstid vil derefter være 1-3 hverdage.

 

Vi sender vores ordrer som pakker med Post Nord (enten med eller uden omdeling – det vælger du under checkout).

 

Bemærk, at hvis varen ikke afhentes på posthus, opkræves et gebyr på kr. 50 ved almindelige pakker og kr. 160 på pakker over 20 kg.

 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

 

Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag, du:

 

1. har modtaget din vare

 

2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

 

3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Meddelelsen skal gives over mail til info@lyshygge.dk eller tlf. +45 60 88 10 57. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse herom.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet her, betragter vi den som brugt. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at få hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som i en fysisk butik: du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (du hæfter dog selv for fragtomkostningerne for returforsendelsen). Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse, så snart vi har modtaget varerne.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Lyshygge.dk – En del af MRKK ApS

Storegade 17

8752 Østbirk

 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Udover varerne, skal du vedlægge en kopi af fakturaen.

 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Når du handler hos os, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du eksempelvis reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen være rettidig.

 

Inden varen sendes retur, skal du skrive til os på: info@lyshygge.dk

 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

Lyshygge.dk – En del af MRKK ApS

Storegade 17

8752 Østbirk

 

Når du returnerer varen, bedes du så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

 

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan

spore din forsendelse.

 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

Du kan læse hele vores persondata politik her. Nedenfor er der skrevet lidt om det.

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

 

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mail adresse

 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

 

Personoplysningerne registreres hos MRKK ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke således, at du er informeret om præcis hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

 

Interessenterne er de eneste med adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

 

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

 

Vi transmitterer kundeoplysninger krypteret.

 

Oplysninger afgivet til www.lyshygge.dk sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

 

Som registreret hos Lyshygge.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hertil rettes til os via e-mail: info@lyshygge.dk.

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Lyshygge (en del af MRKK ApS) på mail info@lyshygge.dk eller tlf. 60 88 10 57. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan også benytte dig af Klageløsningen via www.forbrug.dk, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse (info@lyshygge.dk).

 

Sidst revideret: 13-11-2018